środa, 2 listopada 2016

Szczęśliwym być!

Każdy może być szczęśliwy , wystarczy tylko troszkę zmienić swoje nastawienie do świata . Ludzie obwiniaja wszystko i wszystkich , że są nieszczęśliwi , tymczasem wystarczy wprowadzić parę zmian w swoim życiu :

1.Kolekcjonuj doświadczenia , nie rzeczy. Przedmioty nawet te bardzo drogie , z czasem się nam znudzą, a pod koniec życia niebedziemy żałować, że niekupiliśmy sobie tego gadżeciarskiego telefonu , lecz napewno bedziemy żałować czegoś czego nie przeżylismy , miejsc których nieodwiedzilismy i okazji , których niewykorzystaliśmy. 
Czy pamiętasz jak wyglądała twoja pierwsza wieża lub boombox ? Pewnie nie . Napewno  jednak pamiętasz jak świetnie się bawiłaś przy muzyce puszczanej z tego sprzętu . 
co zamierzam przez to powiedzieć , chyba wiadomo - rzeczy nas nieuszczęśliwiaja , no chyba , że na krótką metę. 
Następnym razem zastanówcie się dwa razy za nim wydacie pieniądze . Zadajcie sobie pytanie czy napewno potrzebujecie tą rzecz? Zamiast kupować coś co nas uszcześliwi na chwilę , lepiej odłużcie pieniądze i zbierajcie np. na wycieczkę z mężem czy spa z siostrą .

2. Nie bójmy się na zapas . Tak bardzo dużo ludzi boi się na zapas . Czekasz na wyniki badania , czy wynik matury i przez miesiąc czasu masz czarne myśli i obawy. To rujnuje twoje szczęście ! Zamiast bać się i zamartwiać , powiedz sobie- Wszystko będzie ok ! Złapmy dystans do sytuacji , jeśli pokłócisz sie z partnerem to pomysl o tym czy ta kłótnia będzie miała dla was znaczenie za jakies pare lat . Jesli nie to nie przejmój sie tym tak bardzo tylko załagodz sytuacje i żyj dalej .

3. Doceniaj drobne przyjemności
" Cieszmy się z małych rzeczy bo wzór na szczęście w nich zapisany jest ..." Tak jak brzmią  słowa piosenki Sylwii Grzeszczak " Małe rzeczy" .
Zamiast cieszyć sie tylko z tych dużych osiągnięc , cieszmy sie z małych sukcesów np. dzisiaj zobaczyłam , że moja pestka avokadu kiełkuje po 4 tygodniach czekania , bardzo się ucieszyłam . Uznałam to za mój mały sukces . Pięknie posprzatałam dzisiaj w domu i upiekłam zdrowe ciasteczka i to jest kolejny mój sukces.
Aby docenic to co masz , każdego wieczoru , leżąc w łózku pomyśl sobie o trzech dobrych rzeczach , które przydarzyły ci się w ciągu dnia.

4. Nastaw się pozytywnie . Optymiści częściej osiagaja sukces , mają udany związek i więcej przyjaciół.
Popatrz na szklanke tak jak by była w połowie pełna .

5. Znajdź chwilę dla siebie , na to co jest dla ciebie ważne , a nie tylko na sprawy pilne . Zastanów sie jak ma wyglądac twoje życie za 5, 10 i 15 lat . Co musiasz zrobic teraz by osiagnać ten cel ? zacznij działac !!! Ja chcę za 4 lata być mama dwójki dzieci ,mieć swoje studio fitness , skończyć nauke na dietetyka zaawansowanego i rehabilitanta , chce motywowac i pomagac ludziom wrócić do formy i sylwetki o jakiej marzą.... jest tego sporo ;) Za tydzień zaczynam  dwu tygodniowy kurs " Dietetyka Zaawansowana " , za dwa tygodnie mam szkolenie zakończone certyfikatem przygotowójace mnie do prowadzenia zajęć z kobietami w ciąży i po porodzie .... o dzidziusia już się staramy a sali fitness szukam ;)  Wy tez możecie !!!

6. Dbaj o relację z innymi . Nawet gdy jestes biedny , a otaczają cię kochający cię ludzie to jesteś szczęśliwy. Przecierz szczęście najlepiej smakuje we dwoje lub więcej .
Szczęście w związku się mnoży , a nieszczęście dzieli ;) Więc działajcie , zróbcie coś miłego dla swoich bliskich !!! Umówcie się z mamą na kawę , wpadnijcie do siostry na pogaduchy i zadzwońcie do taty z pytaniem jak sie czuje i czy może czegos potrzebuje . Pomaganie innym naprawde sprawia , że jest sie szczęśliwszym człowiekiem !!!

7. Ostatnia moja rada to NIE NARZEKAJ!!!! Ludzie są dużo szczęśliwsi gdy nienarzekają . Narzekanie odbiera energię i chęć do życia . Zabaw sie w grę z domownikami i ustalcie dwa tygodnie bez narzekania . Za każde narzekanie , domownik musi wrzucić 5zł do skarbonki . Pieniążki dołóż do tych na podróże ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz