czwartek, 23 lutego 2017

Tłusty czwartek


Pewnie już większość z was skusiła się choć na jednego , małego pączusia tak dla tradycji 😉🍩🍩 Ja też uwielbiam  słodkości , lecz staram się wybierać te zdrowsze odpowiedniki....I tak dziś popołudniu zdecydowałam się poeksperymentować i udało mi się zrobić całkiem fajne i smaczne paczki 😃

Pączki wyszły smakowite , może nie przypominaja tych sklepowych ale można je jeść bez wyrzutów sumienia 😝Co prawda jeden taki pączek to około 300 kalorii więc możemy zastąpić jeden posiłek dzisiaj takim pączkiem , dla tych , którzy maja dzisiaj cheat meal day mogą bez wyzótów zjeśc taki pączek jako extra posiłek 😜
Pisząc tego bloga właśnie się nim objadam . Zostało jeszcze sporo ... Zapraszam !




Bezglutenowe  , bezcukrowe i beznabiałowe Pączki 

Składniki:

- 0,5 kg mieszanki mąk bezglutenowych , ja dodałam 100g mąki kokosowej, 200g mąki kukurydzianej i 200g mąki ryżowej
- 7g drożdży suszonych
- 50g erytrolu I 4 łyżki melasy
- 4 żółtka
- 300 ml mleka sojowego , migdałowego lub ryżowego lekko podgrzanego
- 100g tłuszczu kokosowego lub masła ghee
- 1/2 łyżeczka soli
- laska wanilii
Toward marmolada - ja dałam samorobną robioną na morelach i cukrze erytrolu

Sposób przygotowania :

W misie ucieramy żółtka z cukrem, melasą i laską wanilii. Kiedy masa jeż puszysta to przy włączonym mikserze dodajemy drożdże , sól i mąki . Mieszamy dłonią i dodajemy mleko . Urabiamy ciasto 5 minut . Dodajemy tłuszcz i urabiamy ciasto przez kolejne 5 minut . Formujemy kulę ciata posypujemy mąką , przykrywamy ściereczka i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut. Dzielimy masę na 10 części , formujemy dyski , na środku każdego dajemy łyżeczkę marmolady , lepimy jak pierogi i formujemy kulki , kładziemy na formę wyłożoną papierem do pieczenia , przykrywamy ściereczką i odstawiamy na kolejne 30 minut. Po tym czasie wstawiamy blachę do nagrzanego do 180 C piekarnika i pieczemy 20 minut. Po tym czasie można polać paczki odrobiną syropu klonowego i udekorować startą skórką z pomarańcza.
Smacznego ,*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz