poniedziałek, 16 stycznia 2017

Jak zaczć i nie kończyć efektem jo-jo

Dla wszystkich , którzy zaczynają od poniedziałku i konczą w środę mam pewną propozycję . Opowiem wam jak mi udało się zrzucić zbędne kilogramy , wprowadzić zdrowe odrzywianie i regularną aktywność . Wszystko metodą małych kroczków :

KROK PIERWSZY

Wyobraźcie sobie , że krok pierwszy stawiasz w ten "słynny " poniedziałek . Pierwszego dnia postanowiłam , że:
- Odstawiam wszystkie słodzone napoje gazowane wzamian piłam tylko wode
- Chipsy i inne słone przekąski zostały totalnie wyeliminowane.
- Przestałam słodzić cherbatę i kawę
- Wyeliminowałam słodkości . Pozwalałam sobie na te mniej kaloryczne i bardziej naturalne typu gorzka czekolada
- Zamiast smażyć , gotowałam , piekłam , grilowałam
- Zastąpiłam ziemniaki brązowym ryżem
- Wprowadziłam brązowe pieczywo i inne brązowe zamienniki
- Wprowadziłam więcej warzyw i owoców w postaci zdrowych sałatek i zup
-Wprowadziłam aktywność fizyczną w postaci długich spacerów i joggingu

Po paru miesiącach schudłam 10 kg , czułam się dużo lepiej , dostawałam komplementy od znajomych co dodatkowo napędzało mnie do kontynuowania tego stylu życia , zaczełm uczyć się jak dopracować ten plan , dużo czytałam i w tedy przyszedł czas na krok drugi.




KROK DRUGI

- Zapisałam się na siłownie , tym samym wprowadziłam ćwiczenia siłowe oraz pokonywałam coraz dłuższe dystanse biegając na bierzni.
- Zapisywalam kaloryczność posiłków , aby nauczyć się kntrolować ilośc spożywanych kalorii.
- Planowałam z góry na tydzień treningi oraz posiłki

Doszłam do takiego momentu w swoim , życiu , że uzależniłam się od regularnych treningów , a na Cheat meal pozwolałam sobie żadko ;)

KROK TRZECI

- Zaczełam biegać na świeżym powietrzu
- Zapisalam się do szkoły Fitnesu i na kurs osobistego trenera
- Experymentowałam w kuchni tak aby potrawy , które robie były pyszne , pożywne i zdrowe
- Nauczyłam się pic bezcukrowe ciasta

Po skończonej szkole i kursie , zaczełam pracować w swoim zawodzie i w końcu robić to co sprawia mi największą satysfakcje w życiu czyli pomagac innym :)
Najważniejsze jest wprowadzać małe kroczki np.
- Pierwszy tydzień wyżuć pare złych dietetycznych nawyków ze swojego życia
- Po miesiącu wprowadz kolejne drobne zmiany np zapisać sie na siłownie.
I tak stopniowo , nie zmuszaj się od razu do forsownych treningów i 1000 kalori dziennie.

KROK CZWARTY

Krok czwarty polega na kontynuowaniu tego wszystkiego co się zaczeło i nauczyło . Prawdopodobnie i  tak wejdzie to wam w nawyk. Jeśli wprowadzisz zdrowy i aktywny styl życia stopniowo to już nigdy nie bedziesz zaczynać od poniedziałku  czy od jutra. Gwarantuje !!!
Najważniejsze to wytrwać pierwsze trzy tygodnie w swoich postanowieniach , a po tem już jest z górki .

Jak macie jakieś pytania proszę zostawić mi je w komentarzach po niżej :)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz