środa, 11 stycznia 2017

NAWYK

Chciałabym dzisiaj poruszyć temat nawyku ....i nie nic związanego z uzależnieniami :) Dzisiaj gdy biegałam ( a zazwyczaj wpadam na świetne pomysły gdy biegam ) i mijałam jedno z rąd w Irlandii ( tak znowu jestem w podróży ;) ) pomyślama sobie , ze objechałabym je z prawej strony bo tak zapamiętał to mój mózg . Mieszkając w polsce , objeżdza się ronda z prawej strony wiec automatycznie pomyslałam w ten sposob , dopiero po 5-10 sekundach przeanalizowałam sytuacje i powiedziałam do siebie w myślach : " jesteś w irlandii , tutaj objeżdza się ronda z lewej ".
Tak samo jest ze wdzystkimi dziedzinami w naszym życiu ....Każdy z nas przyzwyczaja się w życiu do różnych sytuacji  i stylu życia i kontynujemy to co robimy przez większość swojego życia , tylko pogłębiając przyzwyczajenia i w taki oto sposób wyrabiamy sobie nawyki np. te żywieniowe .
Wystarczy stopniowo przyzwyczajać się do nowych sytuacji , krok po kroku wprowadzać zdrowy styl życia . Pierwszego dnia wprowadź małą zmianę np zamień pieczywo z białego na pełnoziarniste , brązowe . Wprowadz spacer do codziennej aktywności i parę brzuszków. Czemu parę brzuszków? Wprowadzając do codziennej aktywności dwa lub trzy brzuszki , po paru tygodniach będzie to twój nowy nawyk i ani sie nie obejrzysz jak bedziesz codzienie np. po sniadaniu wykonywać cały zestaw ćwiczeń na brzuch bez żadnego problemu , za to z przyjemnością!!Ludzie sukcesu działają w taki sposób aby ciągle powtarzać dany nawyk i to właśnie prowadzi ich do sukcesu. Tak jak sportowcy ćwiczą regularnie i odzywiaja sie zdrowo i to prowadzi ich do świetnych wyników lub  dobrego czasu na maratonie.   Złym nawykem jest rytułał pożegnania ze złym nawykiem bo tym tylko "  karmisz wzorzec , którego chcesz się pozbyć.

Moim nowym nawykiem zaczyna być " Morsowanie"  W tym roku morsowałam już dwa razy i planuje kolejne razy :)
Pierwsze morsowanie 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz