wtorek, 18 kwietnia 2017

Bieganie bez kontuzji ?



Nie ważne czy zaczynasz biegać , czy startujesz w maratonach od jakiegoś czasu to trzeba się zabezpieczyć przed kontuzjami.... Jak to zrobić ? Należy wprowadzić trening wzmacniająco-stabilizujący .
Po pierwsze trzeba zbudować swój gorset . Naszym pancerzem przed kontuzjami są silne mięśnie , sprawne wiązadła i ścięgna .... gdy ta zbroja  jest zardzewiała to każdy nasz krok na nierównej powierzchni staje się niebezpieczny i stawy zaczynają dawać o sobie znać. Silne ciało da nam pewność każdego kroku. Wzmocnione pośladki i korpus stabilizują miednicę , a to jest bazą dla bezpiecznej pracy stawów nóg.
Mam do zaproponowania trening , który wzmocni wszystkie kluczowe dla biegacza mięśnie . Ćwiczenia te wprowadź do tygodniowego planu treningowego np w dzień krótkiego lekkiego wybiegu lub w dzień wolny od biegania , 2-3 razy w tygodniu . Ćwiczenia te nie są męczące , wykonuj je powoli i ze skupieniem nad ciałem . Trening możecie znaleść TUTAJ! Do treningu dorzuciłam jedno ćwiczenie plynometryczne ( to ćwiczenia skocznościowe ) ponieważ ćwiczenia tego typu poprawiają sprężystość twoich mięśni, a to przykłada się na uczucie lekkości w biegu.

A teraz napiszę wam preferowaną liczbę powtórzeń i setów

3 razy:
20 ( na każdą stronę ) unoszeń pięty na schodku
10 pompek
20 podnoszenie bioder w oparciu nóg o piłkę

3 razy:
6 powtórzeń przechadzki w oparciu na piłce do pozycji deski i powrót
6 (ray na każdą stronę) półprzysiadów ( w wersji zaawansowanej pełne przysiady) na jednej nodze
12 skoków bocznych przez matę

3 razy:
15 crazy na każdą stronę kopnięć do tyłu . !!!!Ważne aby położyć sobie wałek do ciasta na plecy i nie może spaść!!!!
30s-60s wytrzymanie w pozycji deski
20 odwodzeń nogi w pozycji bocznej podpartej
3 crazy na każdą stronę stanie na jednej nodze 30s

Ja świetnie się czułam po tych ćwiczeniach i miałam poczucie silniejszych mięśni w trakcie biegania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz