środa, 5 kwietnia 2017

Biegem po formę!!!

Z cyklu jak zacząć biegać. Moim głównym motywem ( jakieś 9 lat temu ) do biegania było schudnięcie przede wszystkim . Zaczęłam od krótkich biegów przeplatanych spacerem oraz karnetem na siłownię , gdzie trzymałam się sztywno tylko bieżni i rowerka stacjonarnego. Resztę sprzętu na siłowni traktowałam jak coś nie osiągalnego , strasznego i nie dla mnie ....ogólnie ble . Ważyłam wtedy coś około 84-85kg . Trenowałam 4-5 razy w tygodniu . Moje treningi opierały się na kardio i wyglądało to tak . Rozgrzewałam się spacerując na bieżni  , potem biegałam ( najpierw 2km potem 5 a po tem juz coraz więcej ) , następnie wskakiwałam na rowerek stacjonarny na 30 minut potem prysznic , basen , sauna i prysznic . Przychodziłam do domu padnięta ( teraz już wiem , żeby nie łączyć treningu na siłowni w ten sam dzień z sauną ) . Po miesiącu były już zauważalne pierwsze efekty , parę kilo w dół , lepszy sen i więcej energii . To tylko wyostrzyło moją chęć na treningi . po trzech miesiącach ważyłam 10kg mniej , dostawałam komplementy od znajomych, pasowały mi moje stare jeansy i tu chyba nastąpił ten moment , w którym się uzależniłam od trenowania. Teraz codzienne  treningi są częśćą mojego planu dnia , tygodnia i miesiąca . To tak króciutki wstęp do tego co chcę wam przekazać , czyli jak zacząć biegać :

1. Najważniejsza jest motywacja oparta na faktach :

- Podczas biegu kalorie płoną jak zapałki . Jeśli chodzi o spalanie kalorii w szybkim tępie to bieganie jest najlepsze.
- Z każdym treningiem wydłużamy swoje życie .
- Aktywny tryp życia pozwoli wam dłużej cieszyć się młodością....tu napewno trafię do pań 😜
- Poprawia się jakość snu , a dzięki temu będziemy tryskać energią przez cały dzień .




2. Gdzie Biegać ?

Biegać możemy prawie wszędzie . Tak jak ja możecie zacząć od spacerów przeplatanych z bieganiem  (czytaj:truchtaniem z językiem do ziemi) Wstydziłam się biegać na zewnątrz . Jak schudłam 10 kg to dopiero odważyłam się biegać w parkach czy po chodnikach . Teraz biegam gdzie popadnie 😝 Każdy powinien dostosować to pod siebie.

3. Kiedy biegać ?
Wszystko zależy od twojego planu dnia . Ja mieszkam w dużym mieście ( Gdyni 💕 ) i wolę biegać rano , gdy powietrze jeszcze nie jest tak zanieczyszczone. Najważniejszą zasadą jest to aby nie biegać wcześniej niż 1,5-2h od obfitego  posiłku . Po lekkim posiłku możemy spróbować pobiedz nawet już po 30 minutach , wszystko to jest bardzo indywidualne i każdy powinien przetestować różne warianty.

4. Jak biegać?
Na początku , powoli i spokojnie ...nie forsujmy się bo nie spalimy 10kg po jednym biegu , zamiast tego zyskamy otarcia , bóle i prawdopodobnie kontuzje. Stopniowo wydłużajmy czas treningów , nie kilometraż. Kolejną ważną kwestią jest rozciąganie po biegu , które sprawia , że mniej odczuwamy zakwasy następnego dnia oraz zapobiega kontuzjom. 

Ja jestem uzależniona od biegania ( czytaj: każdej aktywności fizycznej ) . Powinnam mieć bloga szalona biegaczka 😂😂
Moją największą motywacją jest zapisanie się na bieg . Jak już się zapiszę i zapłacę to wtedy trenuję jak szalona 😜 Już niedługo więcej artykułów dotyczących biegania . Zapraszam do czytania i pytania😚












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz